بریتانیا-به فارغان-دانشگاه‌های-برتر-جهان-ویزای-کار-می‌دهد

کشور بریتانیا براساس طرحی موسوم به «افراد با‌استعداد»، ‌فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر جهان را در سال‌های اولیه شغلی‌شان جذب می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ بر اساس این طرح که روز دوشنبه(۹، جوزا) اعلام شد، فارغ التحصیلان دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از ۵۰ دانشگاه برتر خارج از کشور می توانند برای ویزای کار دو ساله اقدام کنند و اجازه دارند اعضای خانواده خود را همراه داشته باشند. کسانی که دکترا می گیرند می توانند برای ویزای سه ساله اقدام کنند.

دولت بریتانیا گفته که متقاضیان موفق پس از آن می توانند به ویزای استخدامی طولانی مدت روی بیاورند.

بر اساس طرح جدید، متقاضیان باید حداکثر پنج سال قبل از تاریخ درخواست مدرک دریافت کرده باشند.

جدیدترین فهرست دانشگاه های واجد شرایط از سال ۲۰۲۱ که توسط دولت بریتانیا به صورت آنلاین منتشر شده است، شامل ده‌ها دانشگاه ایالات متحده و همچنین موسساتی در کانادا، ژاپن، آلمان، چین، سنگاپور، فرانسه و سوئد است.

دولت بریتانیا همچنان گفته که نامزدها باید یک بررسی امنیتی و جنایی را بگذرانند و بتوانند تا سطح متوسط انگلیسی صحبت کنند، بخوانند، گوش دهند و بنویسند.

رویترز می‌نویسد؛ بریتانیا از زمان خروج از اتحادیه اروپا، به اولویت دادن به شهروندان اتحادیه اروپا پایان داده و یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز را معرفی کرده است که متقاضیان را بر اساس همه چیز، از مدارک و مهارت‌های زبانی گرفته تا نوع شغلی که به آنها پیشنهاد می شود، رتبه بندی می‌کند.

از سوی هم، این کشور چندین سال است که با بازار کار فشرده مواجه بوده که با برگزیت و کووید۱۹ ترکیب شده است و شرکت‌های تولید، تدارکات و بخش غذا از دولت خواسته‌اند تا قوانین را برای مشاغل ابتدایی آسان‌تر کند.

بریتانیا به فارغان دانشگاه‌های برتر جهان ویزای کار می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد